V mesiaci október príde na Slovensko dlhšiu dobu spomínaný štvrtý operátor s názvom 4ka. Je to projekt spoločnosti SWAN a Slovenskej pošty. O pozadí tejto fúzie nechcem písať, skôr o tom, ako nastavili cenový vstup na slovenský trh.

Cenovo nastavili všetko podľa názvu projektu. Pri vstupe na trh ponúknu zákazníkom tzv. 4 centovú finančnú politiku. Za 4 centy si budúci zákazník zavolá minútu hovoru do slovenských a všetkých európskych sietí, za 4 centy pošle SMS, alebo za 4 centy má možnosť presurfovať 1 MB dát, kdekoľvek na Slovensku. Keď sa niekomu bude zdať napr. 100 MB dát za 4€ veľa, má možnosť si aktivovať balíček 1000 MB dát za 1€. Tento balíček je ale použiteľný iba v sieti SWAN, ktorý deklaruje cca 40% pokrytie na Slovensku. Tzn. všetky veľké a asi aj menšie mestá. To len na vysvetlenie, čo ide nový operátor priniesť. Všetky tieto služby budú nateraz dostupné iba cez predplatené karty.

A poďme k veci. Áno, nový operátor musí niečím očariť, aby bol úspešný. Ale na druhej strane, uvedomme si, že nový operátor bude za služby pýtať približne 2,5 násobne menej ako všetci súčasní operátori na Slovensku. V niektorých prípadoch to bude až 6 násobne menej a pod. Ako je možné, že im to biznisovo bude vychádzať? Myslíte si, že pôjdu do hlboko stratového modelu, ktorý im nič neprinesie?

Podľa mňa nie, nepôjdu. Tento biznis model sa ale stane nočnou morou súčasných operátorov, pretože pri ich obrovských nákladoch, predstava, žeby mali klesnúť čo i len na približnú úroveň nového operátora, neprichádza do úvahy. Preto si osobne myslím, že budeme počuť zavádzajúce informácie, budeme počuť klamstvá, budeme počuť negatívnu reklamu na nového operátora, lebo nič iné im v boji o zákazníka neostáva. Na korektný boj zatiaľ nemajú zbrane.

A takto funguje aj naša spoločnosť. Audit a optimalizácie telekomunikačných a IT služieb a následne dôsledná správa a starostlivosť o tieto služby, ktorú s nadšením realizujeme, uberá zo zisku veľkých operátorov, a preto im veľakrát neostáva nič iné, iba zavádzať, klamať a negatívne reklamovať naše služby. A my sa z toho tešíme, pretože aj negatívna reklama je reklama a ešte ju máme zadarmo.

Neváhajte sa uistiť v tom, že aj pre Vás budú naše služby prínosom a vyžiadajte si bezplatnú vstupnú analýzu Vašich súčasne využívaných služieb.

Marek Hamran
konateľ spoločnosti HEXECO s.r.o.